Soia, lapte de cocoș, deserturile vegetale sunt mai bune pentru sănătate?

Pe baza de suc de soia, de lapte de migdale sau de cocos, cu fructe sau cu ciocolata, deserturle vegetale sunt din ce in ce mai in voga. Dar oare chiar sunt atat de sanatoase precum se spune? Vom vedea in cele ce urmeaza.

Se pot digera mai usor. Adevarat si fals. Absenta lactozei, un zahar care poate provoca balonari la anumite persoane, este cel mai bun argument al acestor produse prezentate drept o alternativa pentru iaurturile sau deserturile pe baza de lapte. Retetele gurmande cu ciocolata, caramel sau vanilie se pot digera de fapt mult mai usor decat retetele traditionale. Dar din contra, nu exista niciun beneficiu pe plan digestiv daca vei prefera deserturile fermentate vegetale in fata iaurturilor clasice, a caror lactoza este digerata prin intermediul fermentilor lactici.

Sunt mai bune in caz de exces de colesterol. Adevarat. Deserturile pe baza de soia nu sunt grase. Contin in jur de 2% lipide si aduc in mare parte grasimi nesaturate, care pot contribui la scaderea nivelului de colesterol rau. Contin chiar si acizi grasi omega 3, benefici pentru inima si artere. Deserturile pe baza de lapte de cocos sunt cel putin la fel de grase decat iaurturile traditionale. In schimb, chiar daca grasimile lor sunt mai ales saturate, nu ridica nivelul de colesterol.

Sunt bogate in grasimi vegetale. Adevarat si fals. Exceptand deserturile pe baza de lapte de soia care aduc atatea proteine cate aduc si iaurturile traditionale. In rest, deserturile vegetale, sunt foarte slabe in proteine. Acest lucru se explica prin nivelul slab de proteine al ingredientelor lor. Aici intra laptele de cocos, bauturile pe baza de orez sau ovaz.

Sunt o sursa de calciu. Fals. Este unul din punctele lor slabe care pune probleme. Mai ales cand se consuma in mod regulat si lumea alege sa inlocuiasca cu ele produsele lactate. Atunci cand sunt imbogatite, cel mai bine ar fi sa alegi cele care contin carbonat sau citrat de calciu. Deoarece fosfatul de calciu, inca foarte utilizat, poate mari riscurile cardiovasculare.

Sunt fara coloranti si fara arome artificiale. Adevarat. Aici intra aproape toate produsele. Aromele sunt naturale si pentru a avea o culoare apetisanta, contin pigmenti vegetali sau sucuri concentrate de fructe sau de legume. De exemplu, se foloseste un suc concentrat de morcovi intr-o reteta cu caise. Sau un extract de lamaie si de spirulina intr-o reteta cu fistic.

Lasă un răspuns